به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، طبق آمار اعلامي از سوي وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، از سال ???? (سال توليد پيکان در ايران به عنوان قديميترين خودرو داخلي) در مجموع ?? ميليون و ??? هزار و ??? دستگاه پرايد و پژو و پيکان و سمند در کشور به توليد رسيده که در اين بين، پرايد رکورددار به حساب ميآيد.
پرايد که توليد آن از سال ???? در سايپا آغاز شد، طي اين ?? سال چهار ميليون و ??? هزار و ??? دستگاه تيراژ داشته است و چيزي نمانده تا به رکورد پنج ميليون برسد.
همچنين خانواده پژو نيز که خودروهايي مانند ??? و ??? و پارس را شامل ميشود، طي ?? سال ميهماني در جاده مخصوص، سه ميليون و ??? هزار و ??? دستگاه توليد داشتهاند، هر چند مشخص نيست تيراژ هر يک از مدلهاي توليدي پژو در اين سالها چقدر بوده است.
خانواده پژو پس از پرايد بيشترين تيراژ را در صنعت خودرو کشور داشتهاند و اين در حالي است که از اوايل سال گذشته و با رفتن پژو از ايران، توليد محصولات اين شرکت با افت شديدي روبهرو شده است.
اما به سراغ سومين خودرو پرتيراژ کشور طي ?? سال گذشته برويم، خودرويي به نام پيکان. اين محصول خاطره انگيز جاده مخصوص که قديميترين خودرو توليد داخل به شمار ميرود طي اين ?? سال، دو ميليون و ?? هزار و ??? دستگاه تيراژ را به نام خود ثبت کرده است. پيکان البته ارديبهشت ماه ?? براي هميشه با جاده مخصوص وداع کرد و راهي موزه شد.
پس از پيکان اما سمند بيشترين تيراژ را در صنعت خودرو کشور به خود ميبيند. از سمند با نام خودرو ملي ياد ميشود، حال آنکه تا پايان سال ?? (?? سال پس از آغاز توليد) تيراژ آن حتي به يک ميليون دستگاه نرسيده است. طبق آمار اعلامي، ايران خودروييها طي اين ?? سال ??? هزار و ??? دستگاه سمند به توليد رساندهاند.
منبع:دنياي اقتصاد